De trends van content marketing in 2019

Door amdin | Copywriting

copywriting tips 2019

Bij content marketing wordt door het bedrijf aan zijn of haar potentiele klanten gedacht in de zin om de interesses en behoeften van de klant te weten te komen. Het promoten van hun product is dus bijzaak. Kennis wordt constant met de klant gedeeld en daardoor ontstaat er een soort van vertrouwensband. Dat heeft vaak als gevolg dat de potentiele klant dit bedrijf gaat vertrouwen en als eerste zal kiezen als deze een goede leverancier zoekt. Een win-win situatie.

Wat zijn de trends als het gaat om content marketing in 2019?

  • Zoek de juiste balans als het gaat om social media
  • Zoek de dialoog op en zorg op die manier voor vertrouwen
  • Vind de balans tussen authenticiteit en slimme technologieën

Veel informatie werd tot op heden afgegeven door en andere media waardoor een overvloed aan informatie loskwam. Daar wil men nu vanaf, bron: swaans communicatie. Mensen moeten de tijd en moeite nemen om ergens in te duiken en zich in vast te bijten. Door deze manier weer toe te passen hebben ze het gevoel dat ze weten waar over gepraat wordt en ontstaat er weer zelfvertrouwen. De content wordt hierdoor relevanter en beter.

De dialoog wordt weer opgezocht

Via het internet komt veel informatie los wat veel dingen ongeloofwaardig doet lijken. En daar is zoals gezegd veel minder behoefte aan, bron Swaanscommunicatie.nl. Van het online delen van informatie, wordt nu gestreefd naar het opzoeken van de dialoog met potentiele klanten. Op die manier blijf je uniek al wil dat niet zeggen dat het voor gegarandeerd succes zorgt. Maar als je iets verkoopt wat bekend staat, dan is dit een ideale manier om anders te zijn als de rest en zo je klanten binnen te halen.

Sociale thema’s

Dit jaar een doorbraak in content marketing. Nike innoveerde met de Colin Kaepernick campagne. Wie is Colin Kaepernick? Super bekend is hij niet in Nederland namelijk. Colin is een Amerikaanse voetbal speler die in plaats van te staan voor het volkslied, ging knielen. Dit om de grote misstanden in de Amerikaanse maatschappij de behandeling van bepaalde bevolkingsgroepen door de politie. Zie ook de documentaire 13th. Enfin, na deze acties van de heer Kaepernick wilde geen NFL team haar handen meer branden aan hem. Nu toonde Nike lef door Kaepernick te steunen in een van haar meest recente content marketing campagnes. Dit zorgde voor veel commotie. Veel Nike fans gingen naar buiten om hun Nike producten te verbranden. Aan de andere kant vonden veel mensen het uitermate veel karakter tonen door Nike en groeide het respect voor het merk, dat het ruggengraat heeft en ergens voor staat.

In Nederland hebben we eigenlijk niet echt een vergelijkbaar topic zo 1-2-3. Misschien kan men denken aan het zwarte pieten thema dat op moment van schrijven weer oplaait. Maar we vermoeden niet dat we dit jaar een Nederlands merk zullen zien dat haar durft in te spelen op pro of anti zwarte piet. Daar lijkt het nog wat te vroeg voor. Maar wie weet? Misschien kan een Nederlands merk ons wel doen verrassen.

Maar over de gehele genomen verwachten we wel meer van dit soort campagnes. Nike heeft de toon gezet en veel succes ermee behaald dus het is te verwachten dat meer merken zich zullen bekommeren om sociale thema’s in content marketing bezigheden.

Kies je kansen

Bij content marketing wil je elke kans aangrijpen die je krijgt. Maar er wordt nu overgegaan op bewust kiezen en niet op de snelheid om de klant binnen te halen. Niet alles hoeft alleen via social media te groeien. Misschien is het via een andere doelgroep net zo populair. Zolang de doelgroep haar vindt, maakt het niet uit via welk kanaal dit loopt. Durf te kiezen voor goede en betrouwbare technologieën maar verlies de authenticiteit niet uit het oog.

Over de auteur

Laat een reactie achter:

Leave a Comment: