Heb je afbeeldingen voor je webwinkel nodig?

Door Stijn | Webdesign

Heb je afbeeldingen voor je webwinkel nodig_

Afbeeldingen webshop cruciaal

Wie een website of een webwinkel heeft, die zal vooral gericht zijn op het conversiepercentage dat behaald wordt op de . Gelukkig zijn er trucjes genoeg om dit percentage omhoog te verhogen.

Afbeeldingen zijn hier onderdeel van, maar waarom heb je afbeeldingen voor je webwinkel nodig en zijn er nog dingen die je in de gaten moet houden bij het gebruiken van afbeeldingen?  

Afbeeldingen voor je webwinkel, een visueel effect

Dankzij afbeeldingen voor je webwinkel kun je een extra beetje smaak geven aan je website en ook aan de producten die je wilt verkopen. Niet alleen oogt het mooi, het maakt jouw webwinkel ook een stuk aantrekkelijker vanwege de kleuren en de visuele zichtbaarheid die direct in het oog zal trekken.

Op die manier ziet de bezoeker ook dat je de moeite hebt genomen om de producten niet alleen te beschrijven, maar ook te tonen voor de bezoekers. Op deze manier wordt het beslissen ook een stuk makkelijker gemaakt, omdat de bezoeker op die manier zich kunnen voorstellen hoe het product er in het echt uit zal zien.

Meer redenen voor afbeeldingen voor je webwinkel

Maar er zijn nog veel meer redenen om het gebruik van afbeeldingen voor je webwinkel aan te bevelen. Het wil nog wel eens gebeuren dat een bezoeker wel weet in welke categorie een product valt, maar niet helemaal zeker weet hoe het product heet. Wanneer de bezoeker het product op een afbeelding ziet, zal hij of zij zeker weten dat dat het product is dat gezocht wordt.

Nog een andere reden voor afbeeldingen voor je webwinkel is dat mensen sneller een gevoel van vertrouwen hebben wanneer ze het product kunnen zien. We hebben dan namelijk sneller het idee dat we niet worden opgelicht en we denken ook eerder dat het product ook inderdaad zo is als dat we dachten.

Nog een laatste reden om zeker afbeeldingen voor je webwinkel te gebruiken, is dat veel mensen zoeken via Google, maar een heel groot deel van die mensen ook zoekt via Google voor Afbeeldingen. Wanneer jouw webwinkel alleen maar teksten heeft en geen afbeeldingen, zal je daar dus niet getoond worden en daarmee een gedeelte van de mogelijke bezoekers mislopen.

Trucjes voor afbeeldingen voor je webwinkel

Zijn er nou ook nog bepaalde tips en trucs voor de afbeeldingen voor je webwinkel? Ja, die zijn er zeker! Zorg altijd dat je de afbeeldingen een goede naam en tag geeft, zodat deze meehelpen aan de zoekmachineoptimalisatie. Zo scoor je makkelijk een paar punten erbij.

Een andere truc voor de afbeeldingen voor je webwinkel is zorgen dat je opvalt. Zet afwijkende foto’s naast elkaar, maak niet de standaard modelfoto’s maar durf het anders te doen. Zo vallen de afbeeldingen niet alleen op binnen je webwinkel, maar ook binnen de eerder genoemde zoekresultaten.

Een laatste tip is het zorgen dat je het rustig houdt binnen het totale plaatje. Gooi niet met allerlei verschillende groottes en zorg ook dat de webwinkel nog gewoon te laden is met een gemiddelde internetverbinding. Want het is heel leuk wanneer je het geweldig in elkaar draait, wanneer niemand het kan openen, ben je nog steeds geen steek verder.

Afbeeldingen voor je webwinkel

Afbeeldingen voor je webwinkel kunnen zeker een zeer positief effect hebben op het conversiepercentage, vanwege het visuele effect en het kunnen zien welke producten je aanbiedt. Daarnaast kun je makkelijker gevonden worden binnen de zoekresultaten, omdat je ook binnen Google voor Afbeeldingen te vinden bent. Houd je rekening met de tips en trucs, dan ben je helemaal goed bezig, succes!

volgen

Over de auteur

Hoe snel je in deze tijd de juiste doelgroep kunt bereiken voor je product of dienst vind ik fascinerend. Hoe je vervolgens je doelgroep benaderd en omzet in een klant of fan is geen exacte wetenschap, maar als je de juiste snaar raakt kan het resultaat overweldigend zijn. Ik hoop dat mijn methodes en de software die ik gebruik ook voor jou het verschil gaan maken.

Laat een reactie achter:

Leave a Comment: